02 mars 2007

Rapport fra De Mørke Skoger

Rent bortsett fra at jeg er på pencilin på grunn av en hissig streptokokk infeksjon, så går livet sin vante gang her i utkanten av verdenssamfunnet.

Endelig var Onslaught's nye album tilgjengelig fra CDon, og i påvente av den og Aragorn's samle CD, holder jeg fremdeles på å høre meg igjennom disse 300 låtene med NWOBHM band jeg nevnte for et par uker siden. Av de mest spennende jeg har kommet over siden sist er Demon og Holocaust. Sistnevnte ble kjent når Metallica gjorde The Small HoursGarage Days Re-Visited EP'n i 1987. Gamma Ray har også framført låta Heavy Metal Mania på mange av sine konserter. Siden begge bandene er nokså etablerte er det enkelt å skaffe seg skiver med disse. Mine anbefalinger denne gang går til dem.
Heavy Pettin' og gamle bandet til Robin McAuley (ex-MSG), Grand Prix var band jeg hadde forventninger til. Begge bandene er litt i veikeste laget for min smak, selv om Heavy Pettin' på enkelte låter tråkker litt på gassen.
Noe sier meg at jeg må høre igjennom låtene til Jaguar en gang til, det var et eller annet der...

Det har ikke bare gått i eldgammel britisk heavy i det siste. Det bortimot glemte party bandet Femi Gange har blitt flittig spilt de siste dagene. Takket være en fyr på Last.FM så har jeg fått byttet til meg en hel del låter med bandet. Det er ingen tvil om at noen må ta ansvar og få ut en CD samling med gutta. Femi Gange kan best beskrives som en blanding av Ramones og tidlig AC/DC.

[Listening to: I've got the fire - Iron Maiden - Piece Of Mind Bonus Disc (2:39)]

Ingen kommentarer: