14 mars 2007

Saxon - Destiny (1988)

Biff på jobb!Et av de albumene jeg liker aller minst blant de bandene jeg liker aller mest, er Saxon og deres album fra 1988, Destiny. Stadig får jeg det for meg at jeg sikkert tok feil sist gang jeg hørte igjennom det.

Hvor vanskelig skal det være å innse engang for alle at et album som åpner med en cover av en Christopher Cross låt aldri i verden kan være bra? Hvorfor er produksjonen slik at uansett hvor høyt du prøver å spille, så høres det ut som høytalerne er pakket inn i 30 cm med Glava? Hva er vitsen å pine seg igjennom et helt album når man vet at den eneste bra låta kommer helt til slutt?

Det var sikkert meningen at dette skulle selge som hakka møkk, men CD'er og vinyl er faktisk helt ubrukelig som gjødsel.... 2/10

Ellers liker jeg Saxon veldig godt, altså...

[Listening to: Red alert - Saxon - Destiny (4:36)]

2 kommentarer:

z sa...

alt Saxon gav ut mellom 1985 til 1997 er bare søppel. det beste er å late som om de ikke gav ut noe som helst i den tidsperioden.

Voggis sa...

tja...jeg har en svakhet for Innocence Is No Excuse.
Rock the Nation er fryktelig ujevn. Fra Solid Ball Of Rock er det ikke så galt synes jeg, men virkelig bra ble det ikke før Metalhead albumet i 1999.
Av de klassiske albumene får jeg aldri noe særlig tak på Crusader. Den er litt som Rock the Nation, veldig ujevn...