13 desember 2006

Anthrax - BBC Opptak Blir Utgitt

Anthrax - Caught in a Mosh - BBC Live in ConcertAnthrax slipper i januar en dobbel CD med to live opptak gjort av BBC i 1987.

Den ene konserten er hentet fra Hammersmith Odeon i februar 1987, hvor de blant annet urfremførte I Am the Law. Denne konserten ble også sendt bortimot komplett i Rockbox på svensk P3 samme år. Bare Medusa ble det ikke plass til, men denne er selvfølgelig med på CD utgaven.
Den andre konserten på denne utgivelsen er hentet i fra Monsters Of RockDonington samme år.

Spesielt morsomt blir det å høre Donington konserten igjen, siden jeg faktisk hørte live sendingen på BBC Radio One på mellombølge. Til tider var det så mye atmosfæriske forstyrrelser at man ikke hørte hva og hvem som spilte. Det hindret ikke meg å få med konsertene til W.A.S.P., Anthrax, Metallica og Dio. Tro det eller ei, Dio's konsert tok jeg opp på kassett, og jammen fikk jeg bruk for den en vakker dag.

Slik hørtes Naked in the Rain på mellombølge fra England (mp3, 1.17MB).

Tittelen på Anthrax skiva er Caught in a Mosh - BBC Live in Concert og slippes den 22. januar.

Alle mine filer på Badongo

[Listening to: Sabbath bloody sabbath (live) - Anthrax - Hammersmith Odeon, London UK, February 15, 1987 (5:21)]

Ingen kommentarer: