19 mars 2006

Blaze Bayley Intervju

I den evige oppryddingen av mine digitale musikk filer, har jeg nå kommet ned i "bare" 17000. Blant disse er det også en del opptak jeg har tatt vare på fra min brokete radio karriere.

Blaze BayleyI dag kom jeg over et intervju jeg gjorde med tidligere Iron Maiden vokalist Blaze Bayley da han ga ut sitt album Tenth Dimension. Dette intervjuet ble gjort i januar 2002 i forbindelse med mitt heavy metal program Rock-On-the-Box som gikk på P5 Solungen på den tiden. Dette er forøvrig det aller siste intervjuet jeg gjorde før jeg la min radio karriere på is.

Blaze Bayley håndterte vokalen på to Iron Maiden utgivelser, X-Factor (1995) og Virtual XI (1998). Etter min mening de to beste Maiden utgivelsene på 90-tallet, selv om fansen var høyst uenig om hvorvidt han var en god erstatter til Bruce Dickinson eller ei.

Uansett hva andre måtte mene om Blaze Bayley, så er det ingen tvil om at han var en av de mest triveligste jeg noensinne har intervjuet. Det hører med historien at jeg også fikk invitasjon om å få være backstage på Blaze konserten dette året. Dessverre kunne jeg ikke være der, da konserten kolliderte med terminen til min første fødte.

Intervjuet er i Ogg Vorbis format og delt opp i tre deler på til sammen 5,39 MB.

Blaze Bayley intervju Del 1*
Blaze Bayley intervju Del 2*
Blaze Bayley intervju Del 3*

*) siden filene er lagt på en gratis konto på BaDonGo.com, så tar det 30 sekunder før download knappen blir aktiv.

I disse dager planlegger jeg et aldri så lite radio comeback med et nytt program i samme ånd som mitt tidligere metal program. Mer info kommer så snart ting begynner å skje...

[Listening to: 10th man down - Nightwish - Over the Hills And Far Away (5:20)]

Ingen kommentarer: