01 februar 2007

Siste Ukers CD Nedlastinger 01/2007

Nedlasting av musikk fra nettet kan være så mangt. Jeg har personlig ingen sans for disse som laster ned musikk ulovlig, og som deretter skryter av å ha "komplett" samling av en artist...på mp3. Disse kan verken påberope seg å være fan av artistene eller musikk generelt. La hardiskene deres kræsje på de mest uopprettelige måtene!

Siden jeg i det store og hele bruker nedlastning til å utforske artister og album som jeg ellers kanskje aldri hadde kommet over, har jeg bestemt meg for å skrive noen kort anmeldelser av det jeg hører på av nedlastede ting. Hva kommer jeg til å kjøpe, og hva kommer til å forbli en verdiløs datafil på en umerket DVD'r plate til evig tid?

Destruction - Tysk Thrash-metal i Ruhr-klassenDestruction - Thrash Anthems (2007)

Re-innspillinger av låter er sjelden en god idé, men tyske Destruction lykkes faktisk veldig bra på denne. Tysk thrash-metal på sitt aller beste og plutselig er jeg ikke så sikker på at Kreator er det beste fra Ruhr-området lenger. Dette vil jeg ha i min CD hylle.

Solitude Aeturnus - Adagio (1998)

Dette bandet har jeg allerede rost opp i skyene. Robert Lowe er en av de aller beste metal-vokalistene jeg har hørt på lenge. Tunge riff og glimrende låter. Har allerede ryddet plass i mellom Sodom og Soul Asylum til deres seks utgivelser i CD hylla.

Encomium - A Tribute To Led Zeppelin (1995)

Trenger vi å høre Sheryl Crow fremføre D'yer Mak'er? Vi trengte egentlig ikke D'yer Mak'er i utgangspunktet. Ellers en helt ordinær hyllest skive med mer eller mindre motiverte band og deres tolkninger av Zeppelin låter. 4 Non Blondes, Duran Duran og den vakre duetten i Down By the Seaside mellom Robert Plant og Tori Amos er alle ærlige forsøk, men denne kommer du aldri til å finne i CD hylla mi.

Onslaught - Twisted Jesus (låt fra Killing Peace, 2007)

Oh! Holy Mother Fucking Christ. Dette kan bli årets thrash-metal album. Jeg har hatt riffet på hjernen i hele dag. Akkurat nå føles det lenge til syvende mars.

[Listening to: Down by the seaside - Robert Plant & Tori Amos - Encomium - A Tribute To Led Zeppelin (7:51)]

Ingen kommentarer: