06 februar 2007

Hurra!

Jeg har tatt på meg min imaginære kofte og hengt opp det imaginære Same-flagget på min veranda i dag. For dere som ikke har fått det med seg, så er det Samenes nasjonal dag i dag. Jeg har aldri lagt skjul på hvor i hvert fall halvparten av mine gener stammer i fra. Så gratulerer til alle kvart, halv, hel og skap samer der ute.

SamsonDessverre skulle jeg gjerne ha kommet med bare gode nyheter i dag, men er nesten nødt til å nevne at tidligere Samson bassist Chris Aylmer døde 9. januar. Chris spilte blant annet på de legendariske albumene Head On og Shock Tactics, hvor den ikke helt ukjente Bruce Dickinson håndterer vokalen. I 2002 døde bandets grunnlegger og gitarist Paul Samson.

Testament er som første band som er bekreftet på den nystartede Metal Heart Festivalen, som går av stabelen på Notodden 17. og 18. august. Flere band og informasjon kommer senere.
Testament er i full gang med å spille inn låter til et nytt album, som blir deres første siden The Gathering som kom i 1999.

En av mine favoritt nettsider, The Darwin Awards, har blitt film. I tillegg til blant annet Winona Ryder og David Arquette, så spiller Metallica en liten rolle i filmen. For dere som ikke aner hva The Darwin Awards er, så er det et nettsted som samler inn sanne (og ikke fullt så sanne) historier om folk som har greid å dø på de mest idiotiske og mest hjerneløse måter. Sjekk blant annet ut historien om de billettløse Metallica tilhengerne som er en del av filmen, og om nordmannen som brukte en ikke så veldig genial metode for å skaffe seg meitemark til fisketuren.

Van Halen er gjenforent med David Lee Roth, og denne gangen skal det være offisielt. Det er bare bassist Michael Anthony som ikke kommer til å medvirke, så Eddies sønn Wolfgang tar den ledige plassen. Fint lite har skjedd rundt Van Halen på denne siden av dette tusenåret, men Eddie Van Halen har bemerket seg ved å være drita hele tiden.

Jeg har ingen spesielle nettanbefalinger i dag, men siden Skivsamling.nu har vært død i et halvt år, så har jeg begynt å legge inn min musikk samlingPop.nu. Foreløpig har jeg bare lagt inn mine 7" vinyl singler, samt en og annen tilfeldig CD og LP plate. Som vanlig regner jeg med å bruke laaaang tid på å få lagt inn samlingen min, så stikk gjerne innom med jevne evigheter...

[Listening to: Disposable heroes (live) - Dream Theater - Master Of Puppets (Official Bootleg) (8:11)]

1 kommentar:

Anonym sa...

et annet sted du kan legge ut din platesamling er http://www.metal-archives.com/
siden er en oversikt over alle metalband som eksisterer eller har eksistert. så langt kan du finne 44024 band der innfor metal sjangeren.
de har en streng regel om å bare liste opp metalband (eneste untaket er sideprosjekter), så du finner ikke reindyrka hard rock band som Led Zeppelin, AC/DC eller Alice Cooper der.
det du finner der er ekte metalband som Accept, Manowar, Burzum osv.
du finner også band som ikke er akkurat metal, men har metalutgivelser på samvitigheten som Def Leppard, Alice In Chains og Soundgarden.
hvis du mestrer det engelske språk og er passe flink til å skrive kan du poste dine egne plateanmeldelser. vet om et metal band som ikke er på siden kan legge dem til så lenge de har minst en utgivelse (trenger bare å være en demo eller noe lignende)

her er min platesamling http://www.metal-archives.com/usercol.php?id=37421&nickname=HOT_DOG_DAY_89
ganske liten samling synes jeg, men det er det lille jeg har som jeg eier fysisk kopi av