03 februar 2006

Gitarhelt i Egen Stue

Nå kan også du spille som Randy RhoadsJeg har aldri vært en stor spill entusiast, selv om det ble sløst bort mange hundre timer foran Commodore 64 maskina en gang på 80-tallet. På PC har jeg bare vært hekta på en håndfull spill som CM2, Quake, Carmageddon og Age Of Empire. Selv det er snart 10 år siden. En Playstation har jeg aldri eid.

For første gang i mitt liv har jeg fått sånn innmari lyst på ett spill at jeg kommer til å gå til grunne hvis jeg ikke anskaffer meg det, og jeg har bare sett noen videosnutter av spillet. Det kommer ikke som noen overraskelse på noen at spillet har noe med heavy metal å gjøre. Spillet heter Guitar Hero og lanseres på Playstation 2 i april her i Europa.

Guitar Hero spilles på en gitarhåndkontroller koblet til PS2'n. Så er det bare å spille i vei. Her er ett eksempel på en som tar seg igjennom Pantera's Cowboys From Hell på imponerende vis.
Eller du kan se og høre på ett eksempel på hvordan det sannsynligvis kommer til å høres ut i stua mi når jeg har brukt opp feriepenga mine på Guitar Hero.

Flere klipp finner du på Video Google.

[Listening to: H. M. powered man - Iron Savior - Battering Ram (4:17)]

Ingen kommentarer: