28 desember 2005

Tidlig Krøkes En God Rocker Skal Bli

Romjul betyr julesalg. Når det er to små som stadig vokser ut av klærne sine, så er det nærmest en økonomisk gullgruve å handle på salg. Siden vi har blitt én mer siden ifjor så er det mye å spare.

Vanligvis bruker jeg å tusle rundt i platebutikker, bilrekvisitabutikker og andre butikker som menn liker seg i. Problemet er at Kremmertorget i Elverum sannsynligvis har Norges dårligste platebutikk, så jeg valgte å bli med inn på Hennes & Mauritz.

Når jeg først var med så kunne jeg være med å bestemme litt hva min sønn og datter skulle få av klær. Noe ekstraordinært skulle vel være mulig å finne. Til min store overraskelse fant jeg en genser med Iron Maiden motiv, desverre i størrelser som var i største laget for eldste sønnen. Enda mer forundret enn da jeg fant Maiden genseren ble jeg da jeg fant en pen bunke med Motörhead t-skjorter i spedbarns størrelser. Akkurat de størrelsene som min 10 ukers gamle datter går inn i.

Sol Mirjam og en Motörhead T-Skjorte

Så i klesskapet til Sol Mirjam, i mellom sjokk rosa kjoler og andre jente ting, ligger det en Motörhead t-skjorte og en matchende tøff ola-bukse klar til bruk når sommeren melder sin ankomst engang i mai. Hun blir utvilsomt den mest rocka jenta i nabolaget.

PS! Hvis noen vet hvor man finner Metallica t-skjorter i 4-5 års størrelser, så er det bare å legge inn en kommentar. Det har seg slik at min sønn nekter å høre på noe annet enn Metallica.

[Listening to: Mean machine - Motörhead - Orgasmatron (2:57)]

Ingen kommentarer: