29 april 2007

The Official Monster Raving Loony Party

Politikk er noe jeg stort sett overlater til folk som ikke har peiling.

Torsdag 3. mai er det både kommunevalg og valg til de regionale forsamlingene i Skottland og Wales. Dette er noe som de aller færreste her til lands vet. Eneste grunnen til at jeg vet det er at jeg kom over hjemmesiden til et av partiene man kan stemme på under valget. Partiet heter The Official Monster Raving Loony Party.

De har blant annet tatt et standpunkt mot snøvær som skaper traffikale problemer. Med sist vinters føreforhold friskt i minne, så hadde dette partiet sanket mye stemmer her i østlandsområdet. De andre hjertesakene kan du lese om i deres politiske manifest.

Selv om jeg har stemt ved alle Stortingsvalg, har jeg ennå til gode å stemme ved et kommunevalg. Det skjer nok ikke i år heller.
Det som kunne ha fått meg til å tusle bort til stemmelokalet i høst, måtte ha vært hvis det hadde vært mulig å stemme på et parti som The Official Monster Raving Loony Party.

Når jeg tenker meg om, så høres The Official Monster Raving Loony Party like mye ut som en fellesbetegnelse på et kommunestyre.

[Listening to: Wings of tomorrow - Europe - Wings Of Tomorrow (3:59)]

Ingen kommentarer: