24 februar 2008

Da Jeg Møtte Alice Cooper...

Etter en titalls konserter og festivaler har det etterhvert blitt noen konsert-suvenirer i hylla mi. Stort sett dreier dette seg om turné hefter, t-skjorter og annet rask i fra "merchandise-bua". Den beste suveniren er allikevel den jeg ikke trengte å betale én krone for.

I 2001 turnerte Dio, Alice Cooper og Ratt sammen i Europa. Monsters Of the Millenium het turnéen og en kald vårkveld inntok disse tre Oslo Spektrum. Selv om kveldens konsert høydepunkt ble Dio, var det selvfølgelig stor stas da jeg også fikk møte Alice Cooper backstage etter konserten. Blant de andre som også møtte Alice Cooper denne kvelden var Lise Myhre, kanskje mest kjent som skaperen av tegneserien Nemi. Jeg sikret meg selvfølgelig autografen av skrekk-rockeren.

Etter møtet ble jeg av en eller annen grunn stående å prate med Nemi-Lise, og det var da jeg fikk en glimrende idé. Med Ratt medlemmene Bobby Blotzer og Jizzy Pearl som nysjerrige tilskuere fikk jeg Lise til å tegne Nemi rett under autografen til Alice Cooper.

Så nå henger denne i glass og ramme på veggen hjemme.



[Listening to: Prince of darkness - Alice Cooper - Raise Your Fist And Yell (5:10)]

1 kommentar:

Anonym sa...

Alice Cooper er bra, Lise er bra. Jeg vil og ha de autografeneeeee! Heldige deg.