15 mai 2011

Lillehammer Rock Festival 2011

Tre år etter Metal Rock Fest, er det i år igjen duket for en langhelg med metal på Lillehammer. Lillehammer Rock Festival går av stabelen fra 11. til 13 august, og metal tilhørere i fra fjern og nær inntar Birkebeiner Skistadion for å høre på musikk, pule og drikke øl.

Headlinerne i år er HammerFall, UFO og Thin Lizzy. I tillegg spiller også Pretty Maids, Armored Saint, Leaves' Eyes, Bonafide, Oz (jepp, det finske 80'talls (ok)kult bandet) og Vicious Rumors for å nevne noen.

Hvem som spiller de forskjellige kveldene er ikke offentligjort, men jeg har snust litt rundt på noen av hovedbandenes hjemmesider, og det kan se ut som HammerFall og UFO begge spiller på lørdag.

Siden festivalen er lagt til en helg (akkurat som i 2008) hvor undertegnede også innehar noen familiære forpliktelser, så må jeg som vanlig bare nøye meg med én kveld. Hvis det medfører riktighet at HammerFall og UFO spiller på lørdag, så er det ikke tvil i min sjel om at det nettopp blir denne kvelden jeg tar turen opp til Lillehammer.

HammerFall - Renegade (live Wacken 2001):

1 kommentar:

Unknown sa...

Ser fram til Armod Saint. Endelig se dem live. Et av de gode gamle mmetalbanda fra 80-tallet