29 juli 2008

Sak Løst: Hvor tok Pär Fontander veien?

For over tre år siden spurte jeg meg selv om hva i huleste Pär Fontander drev med om dagen. Som kanskje noen vet så var han programleder for henholdsvis radio-programmet Rockbox og tv-programmet Diezel på svensk radio og TV da hockey-sveisen fremdeles var på høyden.

Tidligere i dag fikk jeg mail på at noen hadde skrevet en kommentar på denne saken. Denne noen var ingen andre enn selveste Pär Fontander!
Han kunne berolige oss alle om at han ikke var tatt til fange av Den Svenske Dansband Mafiaen, og at han fremdeles elsker hardrock.

Dette skrev han:

Hej. Pär Fontander skriver detta.

Till att börja med vill jag säga att jag är hedrad att läsa om spörsmålen om var jag blev av. Dessutom är jag glad över att många minns mina program.

Det är dock inte jag som spelar önskemusik med Arvingarna om kvällarna. Jag är inte ett offer för "dansbandsmaffian". Hmmm...

Jag arbetar nuförtiden med ett program som heter Magasin 4, som sänds i P4 Radio Stockholm 103.3 måndag - torsdag 09.30 - 13.00. Det är ett program som handlar om livsstil ur olika vinklar.

Jag älskar fortfarande hårdrock, men min musiksmak sträcker sig - vilket den alltid har gjort - även till bredare vyer, som till exempel rock, punk, pop och flamenco. Kort sagt: musik som har attityd och ger mig känslomässiga upplevelser.

Jag hoppas att ni alla Rockbox-lyssnare och Diezel-tittare mår gott och att ni får en fortsatt underbar sommar !!!

// Pär Fontander.


Han unnlot å nevne at han debuterte som forfatter tidligere i år med boka Svart Hav.

Nå skal jeg bare være usammenhengende resten av kvelden....

[Hører På: Prophecy - Judas Priest - Nostradamus (5:26)]

Ingen kommentarer: