19 november 2006

Hva er laget ditt, din taper?

Jeg vil rette en takk til Dagbladet som lar "mannen i gata", eller kanskje mer korrekt "hvem som helst med en hjerne på størrelse med en valnøtt" få lov til å legge inn sine kommentarer på Dagbladets sider. Jeg får meg en god og lang latter hver eneste dag, og selv kona mener jeg har blitt et bedre menneske etter at jeg begynte å henge på disse forumene.

Jeg er spesielt glad i diskusjonene som omhandler fotball. Det er ingen tvil om at det er her diskusjonene går heftigst for seg.

Ikke tro at det er folk med stor innsikt og nærmest akademisk kunnskap om spillet som legger inn sine analytiske meninger her. De folka er selvfølgelig opptatt med å oppdatere corner-statistikken i kampen mellom Bury og Cheltenham. De har ikke tid til å diskutere fotball, for når alt kommer til alt så handler fotball kun om statistikk. Det har vi lært av Drillo.

Her finner du først og fremst folk som ikke på noen som helst måte har noen kunnskaper om fotball. De fleste har nok aldri sett en fotballkamp, men flere har nok en drøm om å få spille på Tufte.

Da er det er sikkert en liten trøst for disse å få lov til å vise sin mening om dommeren. Jeg går ut i fra at det er dommeren som diskuteres når det står "domerjoklæv". Det kan jo være dialekt også, men siden Sogndal ikke er skuddet om dagen så tror jeg ganske sikkert at det er "dommerjævel".

Jeg har ellers også lagt merke til at veldig mange Vålerenga og Lillestrøm tilhengere er veldig misfornøyd med "bønnene fra Hamar". Der er jeg litt enig. Det er ikke bare bare å løsrive seg fra byens klamme hånd for å ta turen ut i provinsen, for så å ende på dass med diaré under hele oppgjøret mot Ham-Kam. Bare fordi den lokale Spar-butikken på Ottestad solgte bønner som hadde eldre datostempel enn sist gang Kongsvinger var i eliteserien.
Slike saker bør imidlertid postes på Mattilsynets forum. Bare man sørger for at "bønner" blir riktig stavet slik at ikke bøndene på Ottestad får ufortjent besøk av Mattilsynets folk.

Jeg har hentet noen gullkorn fra Dagbladet's mange fotball diskusjoner. Siden jeg bestemmer over meg selv, så har jeg tillatt meg å leggge med en liten kommentar til hver enkelt. Hvis noen skulle være i tvil er mine kommentarer uthevet.

"fjomp.. du lever i tv2 verden forstår jeg".
En fotballkamp blir aldri dårligere enn Davy Watne. Uansett.

"Kan ikke du bare gå å dø? Sikker på at verden hadde blitt et så mye bedre sted, uten det snart forslåtte stygge trynet ditt!"
Ingen skrivefeil. Laget hans er Lyn.

"Han vil vel ikke ta en steg ned i karrieren?"
Grammatisk feil. Brann supporter.

"penere drakter gir penere resultater,bare se på man.u veldig pene drakter. liverpool har stygge drakter og får stygge resultater"
Ikke rart at Wolverhampton og Aalesund rykker ned vært eneste år. Oransje drakter, da gitt...

"Nå gidder jeg ikke støtte Liverpool lenger, de vinner jo aldri på bortebane. Da heier jeg heller på Chelsea, de vinner jo hele tiden liksom. Liverpool er losers. Helvete heller"
En medgangsupporters betroelse.

Hva venter du på? Her er det bare å komme seg inn på en artikkel om fotball og bli med i diskusjonen. Kanskje noen til og med svarer "Spanskesyken er diagnosen!" på ditt innlegg også.

[Listening to: Perfect Sense, Part I - Roger Waters - Amused To Death (4:16)]

1 kommentar:

Voggis sa...

Last month I made $6000 just telling people to put their head up their own ass...